top of page

אז מה הבעיה להשתמש באינטליגנציה מלכותית AI בכתיבת תוכן?

הבינה המלאכותית או הAI  או אם תרצו אינטליגנציה מלאכותית, הכל שמות שונים לאותו דבר פרצה לחיינו בסערה גדולה לפני זמן לא רב, ומאז לא יורדת מהכותרות. אין ספק שיש הרבה יתרונות לאינטליגנציה המלאכותית. אך האם כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט הוא אחד מהיתרונות האלו? האם אנחנו יכולים לפטר את כותבי התוכן שלנו ופשוט לבקש מהבינה המלאכותית לכתוב עבורנו את המאמרים שאנחנו צריכים לאתרי אינטרנט שונים? ובמיוחד מאמרים שנועדו לקידום אתרים?
התשובה היא לא. חד משמעית לא. וגם לחלוטין לא.

כתיבת תוכן אנושי בלבד לקידום אתרי אינטרנט מאמרי תוכן לקידום ללא בינה מלאכותית

הבעיות האקוטיות בכתיבה לאתרי אינטרנט בעזרת AI  בינה מלאכותית
 

  • גוגל לא אוהב את זה- ראשית ולפני הכל, גוגל מזהה כתיבת מכונה של אינטליגנציה מלאכותית ולא מקדם כתיבה כזו, או מקדם הרבה פחות. ואנחנו מאד רוצים שגוגל יקדם את האתר שלנו, אתר שהתכנים שלו מבוססי בינה מלאכותית AI  לא יקודם על ידי גוגל. וזה לא אנחנו אומרים- זה גוגל אומרים! אז זו לבד סיבה מעולה למה לא להשתמש בבינה מלאכותית AI לכתיבת מאמרי תוכן בלוגים וכו' לקידום אתרים. אבל יש עוד, יש עוד הרבה, נמשיך...

  • בעיות קשות באמינות של התוכן- וגם את זה גוגל רואים מזהים ולא מקדמים. בואו נחשוב רגע, בעצם הבינה המלאכותית ה AI קורא באינטרנט, ומנגיש לכם. מביא לכם את המידע שהוא קרא, במקום שאתם תקראו, מה שייקח לכם שעות לקרוא ולסכם, הבינה המלאכותית תעשה בשנייה או שתיים, זה מה שהוא עושה, אבל מה קורה כאשר המידע באינטרנט לא מדויק או אפילו חוטא לאמת? נכון, זה מה שה AIהאינטליגנציה המלאכותית תביא לכם, כי היא לא יודעת, אם היא תמצא מספיק מקורות לכך שאנגליה נמצאת בכלל באפריקה, ואתם תשאלו אותה איפה אנגליה, היא תספר לכם שאנגליה נמצאת באפריקה, כי זה מה שהיא קראה. שאלתי לפני כשנה את הצאט ג'י. פי. טי. על העיר דימונה,והCHAT GPT  ידע לספר לי שדימונה בגוש דן והיא ידועה בזכות הנחלים שבה.
    אביא את הציטוט המדויק בסוף מאמר זה.
    לסיכום, אי אפשר לסמוך על האמינות של המידע שהבינה המלאכותית הAI  מביאה, ואם תכתבו מידע לא נכון במאמרים שלכם בתוכן שלכם ובאתר שלכם, גוגל יזהה את זה ויוריד את דרוג האתר. וזה הדבר שאתם הכי לא רוצים. נמשיך...

  • שכפול של התוכן- הרבה מהתוכן של הבינה המלאכותית ה AI משוכפל. אסביר לכם איך זה קורה. רוב השאלות, ואולי כל השאלות כולן, כבר נשאלו, שוב ושוב ושוב. ואז אם שאלו את האינטליגנציה המלאכותית או הבינה המלאכותית שאלה כגון, מה הם המקומות היפים ביותר לטייל בהם בצפון הארץ. הAI  הבינה המלאכותית יחזור על אותה תשובה שוב ושוב, כי זה מה שהוא יודע, הוא לא חושב שצריך לגוון בתשובות הוא לא חושב שצריך לתת לכל אחד תשובה אחרת, לא. הוא חושב שצריך לתת את התשובה הנכונה והמדויקת ביותר. ואז כשאתר תיירות ראשון שאל את השאלה, הוא קיבל מאמר עם תשובה, שבוע לאחר מכן אתר תיירות נוסף שאל את השאלה, והוא קיבל את אותו מאמר ואת אותה התשובה, ושבוע לאחר מכן אתר תיירות שלישי שאל את השאלה וקיבל את אותו מאמר ואותה תשובה, והם אפילו לא יודעים שהתוכן שיש להם מועתק. וגוגל יזהה שהתוכן מועתק. גוגל רואה בחומרה רבה תוכן מועתק, ולא יקדם אותו במקרה הטוב, במקרה הרע גוגל יוריד דרוג וקידום לאתר שנראה כי גנב מאמרים מאתרים אחרים. והם לא יבינו למה האתר שלהם לא מקודם. זו אחת התוצאות של תוכן מבינה מלאכותית AI  ואין איך לברוח מזה. כמובן שלכותב תוכן מנוסה זה לא היה קורה.

  • הבינה המלאכותית לא באמת מבינה על מה היא מדברת
    ואנחנו מכירים מקרים שהבינה המלאכותית הAI המליצה להוסיף דבק בתהליך הכנת הפיצה, ומצאו את המקור לטרוף הזה, מאמר סטירי שמישהו כתב שדיבר על הוספת דבק לפיצה, הבינה המלאכותית לא מבינה סרקזם וגם לא הומור, היא לקחה את זה ברצינות, היה לה מקור טוב להוספת דבק לפיצה, וזה מה שהיא הביאה לאלו ששאלו אותה על מתוכנים להכנת פיצה. האינטליגנציה המלאכותית גם סיפרה שאחד מנשיאי ארצות הברית סיים את לימודיו באוניברסיטת ויסקונסין לא פעם אחת אלא 21 פעמים. למה הבינה המלאכותית אמרה את זה? כי מישהו כתב משהו בהומור וסטירה ברשת, והיא לקחה את זה ברצינות. שוב, חשוב מאד להדגיש, גוגל מזהה את הדברים האלו, ומוריד דרוג על כתיבת שטויות וחוסר אמינות, בלי קשר לבינה המלאכותית וה AI . הדוגמאות של השטויות שהבינה המלאכותית ה AI כתבה רבות כל כך, שזה כשלעצמו בדיחה. רק תוודאו שהבדיחה לא על חשבונכם.

     

דוגמא לשאלה ששאלתי בינה מלאכותית AI  על מנת לכתוב תוכן, והתשובה שקבלתי
User

העיר דימונה, מה אתה יודע לספר עליה?

ChatGPT

העיר דימונה היא עיר בארץ ישראל, הממוקמת בגוש דן, בצפון הארץ. העיר מוכרת בין היתר בגוש הנחלים הנפלאים שלה, בניית התנועה הציבורית המתקדמת ובתי הספר הטובים שבה. העיר גם מכילה מספר מוזיאונים ואתרי תיירות אנכים, כמו מוזיאון האופניים בכנרת ואתר הנחל הכנרתי. דימונה היא עיר מסחרית ותעשייתית, וכוללת מספר עסקים ועסקי תעשייה מובילים.

אני מקווה שאת מספיק מידע על העיר דימונה. יש לך שאלה נוספת על דימונה או על משהו אחר?

User

דימונה לא בגוש דן ולא בצפון הארץ אלא בדרום הארץ בנגב אין בה נחלים ויש לך עוד טעויות

ChatGPT

אני מצטער על הטעות. נא לספק לי מידע נכון על העיר דימונה כדי שאוכל לתת לך מידע נכון עליה.

 

נכון, זה לקוח מלפני שנה לערך, נכון, הבינה המלאכותית ה AI  השתפרה בינתיים, אך הבעיות נשארו, הדוגמא עדיין רלוונטית גם להיום. וברור שכותב תוכן מנוסה לא היה מעלה בדעתו לכתוב כדבר הזה.

 

לסיכום- אין תחליף לכותב תוכן איכותי, שעושה מחקר על הנושא שהוא כותב עליו, ואז כותב תוכן מקורי, איכותי, בעל ערך לגולש, תוכן שאין עוד כדוגמתו באינטרנט, תוכן שנכתב לאתר שלכם ולא תוכן ג'נרי. ובעליות הנמוכות של מאמר תוכן כזה אין סיבה לקנות חתוך בשק של בינה מלאכותית. פשוט אין.

 

(במאמר זה 920 מילים לערך, במאמר זה קידמנו את הביטויים, בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלכותית, AI, כותב תוכן איכותי, כתיבת תוכן על ידי בינה מלכותית, כותב תוכן מנוסה, כתיבת תוכן, שכפול תוכן, ועוד)

שרותי כתיבת תוכן אנושי מקורי לא תוכן AI מאמרי קידום אורגני אנושיים בלבד לא לתוכן בינה מלאכותית AI
bottom of page