top of page

מאמר לדוגמא - אז מי צריך אבקות חלבון?

מהפכת אבקות החלבון בשנים האחרונות

אם היתה לנו מכונת זמן, והיינו קופצים בעזרתה קצת אחורה, נגיד רק 20 שנה אחורה, והיינו שואלים אנשים על אבקות חלבון, היינו שומעים דעות שליליות מקצה לקצה, אבקות חלבון? זה כמו סטרואידים, זה ינפח לכם את הגוף אם תשתו את זה, זה יהרוס לכם את הגוף אם תקחו את זה, וכן הלאה. מי צרך אבקות חלבון לפני עשרים שנה? רק מפתחי גוף, באדי בילדרס, וספורטאים מקצועיים בענפי ספורט המצריכים כוח רב.

ועכשיו נעשה נחזור לעולמנו. ואין אחד שלא מכיר אבקות חלבון, וכמעט ואין אחד שלא טעם פעם אחת לפחות אבקת חלבון. היום אבקות החלבון הן מוצר לגיטימי כמו יוגורט,  נמכר בכל סופר, ומגלגל מחזור של 5 מילארד דולר בשמנה. כן כן. שמעתם נכון, מוכרים אבקות חלבון בכ5 מליארד דולר כל שנה, והסכום הזה גדל

משנה לשנה.

 

אז בואו נדבר קצת על אבקות חלבון, בואו נשאל כמה שאלות בקשר אליהן.

  • ממה עשויה אבקת חלבון?
    אבקות חלבון הן בעצם מוצר מאד מאד פשוט, ישנם סוגים שונים של אבקות חלבון, נדבר על כך בהמשך, כרגע נענה על השאלה ממה עשויות רוב אבקות החלבון שנמכרות בשוק? והתשובה היא ממי גבינה. כאשר עושים גבינה, נשארים מי גבינה כחומר מיותר בתהליך, פעם היו זורקים את זה לפח, עד שמישהו הבין כמה חלבון יש בזה, והחליט פשוט לייבש את המי גבינה, ולקבל אבקת חלבון. כן כן, ככה פשוט. אפשר להשתמש בזה כך ולקבל אבקת חלבון מי גבינה באחוז נמוך יחסית, אפשר לזקק את זה עוד, ולהסיר שומנים ופחממות, ולהגיע לזיקוק של קרוב ל100% חלבון באבקה שנשארה לנו מהמי גבינה. אז לסיכום, האבקת חלבון שאתם קונים בחנות או אבקת חלבון שאתם מזמינים באינטרנט מכילה כמעט אך ורק חלבון שזוקק ממי גבינה שזוקקה מחלב, וקצת חומרי טעם וריח. זהו. זה כל הסיפור.

  • האם אבקת חלבון מסוכנת?
    אבקת חלבון מסוכנת בערך כמו שלשתות חלב או לאכול גבינה מסוכן. או במילים אחרות, לחלוטין לא מסוכנת.

  • מה יקרה לכם אם תשתו יותר מידי אבקת מי חלבון?
    בדיוק מה שיקרה לכם אם תאכלו יותר מידי גבינה או תשתו יותר מידי חלב, כנראה שתשמינו, ואם תשמינו, יותר בריא להשמין מחלבון מאשר מפחמימה או משומן. כך שעדיין מצבכם טוב. אבל אל תשמינו, לא כדאי להשמין.

  • אז עכשיו בואו נדבר קצת על מה אבקת חלבון נותנת לנו בתאכלס
    ובכן, כשמה כן היא, אבקת חלבון מאפשרת לנו להעלות במהירות בקלות ובאופן דרמתי את כמות החלבון שאנחנו צורכים. אנו יכולים לקחת 2 סקופים של אבקה טעימה, כמו שוקו או יוגורט, או מילקשייק, לערבב עם מים או חלב, לשתות משקה טעים, ולקבל 40-50 גרם תוספת תזונה של חלבון. לשם השוואה, בשביל לקבל את כמות החלבון הזו מאוכל, צריך לאכול 2-3 קופסאות טונה, וזה הרבה יותר קשה.

  • מי צריך את התוספת הזו של החלבון?
    אז זה מה שמתברר בשנים האחרונות, שכולם צריכים עוד קצת חלבון. כולם צריכים לשמור על מאזן קלורי, וכולם צריכים פחות פחמימה ופחות שומן, וממילא יותר חלבון, ואבקת החלבון זו דרך אחת קלה ונפלאה לקבל תוספת חלבון בקלות במהירות ובזול. כולם צריכים.

  • זה באמת כזה קל לצרוך חלבונים באבקה?
    כן, האמת שכן, לוקחים שייקר, שזה סוג של בקבוק שתיה עם פיה, מוסיפים כף מדידה או שתיים של אבקה, אפשר להוסיף דברים אחרים נוספים, כגון טעמים נוספים, גלידה, יוגורט, בננות או פירות אחרים, אפשר גם בבלנדר,­ מוסיפים מים או חלב, מנערים קצת, ושותים. והאמת, אבקות החלבון נעשו כל כך טעימות עם השנים ועם השוק ההולך וגדל, שהיום אבקות חלבון לא פחות טעימות ממילקשייק, כן, באמת. ומיכון שהתחרות בין יצרני אבקות החלבון גדולה כל כך, אחד המקומות שהיצרנים מתחרים בהם הוא מי ייצר את האבקה הטעימה ביותר, ולכן בשנים האחרונות הטעם של אבקות החלבון השתפר פלאים, ואבקות החלבון באמת לא פחות טעימות ממילקשייק.

  • אז מה התקדם באבקות החלבון ב20 השנים האחרונות?
    המון, המון המון. נתחיל במחירים, שאמנם עולים קצת לאחורנה, אבל עדיין בהשוואה ללפני 20 שנה המחירים זולים משמעותית. נמשיך במגוון הטעמים המטורף, נראה שאין טעם שאי אפשר למצוא כמה אבקות חלבון בטעם הזה, רוצים אבקת חלבון בטעם פיסטוק? יש, בטעם אפרסק? יש, ואם נצטרך לפרט את כל הטעמים יצא לנו ספר ולא מאמר. ותוספות שונות לאבקות החלבון, רוצים אבקת חלבון עם תוספת של חומצות אמינו מסויימות? יש, רוצים עם תוספת פחמימה? יש, אבקת חלבון שהיא תחליף ארוחה? כמובן שיש, אבקות חלבון עם תוספת פחמימה סוכרים ושומן? בוודאי שיש, וכמעט כל תוספת אחרת שתדמיינו, מישהו כבר מייצר אבקת חלבון עם התוספת הזו. וגם איכות האבקה עצמה משתפרת, מצליחים לזקק את האבקת חלבון יותר ויותר וכך להגיע לאחוז חלבון גדול יותר באבקה ואחוז רכיבים אחרים שהם לא חלבון נמוך יותר באבקה, כך שהאבקה עצמה משתפרת משנה לשנה. והמקורות שמהם מפיקים חלבון גם הולכים ומתרבים ומשתנים, נפרט על כך בהמשך. בקיצור, אבקות חלבון זה שוק של 5 מיליארד דולר, התחרות עזה, והשוק הזה ממציא את עצמו כל יום מחדש.

  • אז הבנו שעושים אבקת חלבון ממי גבינה, ממה עוד עושים אבקות חלבון?
    אז ככה, המגוון כל כך גדול שאי אפשר לסקור הכל בכמה שורות, ובכל זאת בתמצית, אפשר לחלק את אבקות החלבון לשלושה. הסוג ראשון הוא מי גבינה, והוא הסוג הנפוץ ביותר, אבל יש עוד אבקות חלבון שמופקות מתוצרת החלב, כגון אבקת חלבון קזאין, שמופקת מחלב, ומתפרקת לאט מאד, ועוד סוגים נוספים שמופקים מחלב ולא ממי גבינה, החסרון העיקרי של אבקות חלבון אלו הוא מחירן היקר יחסית. וזה הסוג השני. הסוג השלישי של אבקות חלבון הן צמחיות, והן מופקות בעיקר מסויה, שמכילה את כל חומצות האמינו ההכרחיות, והיא יחסית זולה, גם אבקת חלבון שמופקת מאפונה יחסית זולה, אך לה טעם שקשה להסתיר ולכן לרוב אבקת חלבון מאפונה טעימה פחות ולכן נמכרת פחות, בנוסף, החלבון אפונה הוא לא חלבון מלא, ונאלצים להוסיף לו חלבון ממקור אחר, לרוב מחיטה. מקור נוסף לאבקת חלבון הוא ביצים. ביצים הנם מקור מעולה לחלבון איכותי מאד, פעם אבקות החלבון מביצים היו נפוצות יותר, אך בגלל מחירן הרב הן הפכו נפוצות פחות, ועדיין אלו הרגישים לחלב ומצוריו יכולים לקנות גם אבקות חלבון מביצים ואפילו מקנאביס מפיקים אבקות חלבון. ואפילו מבשר בקר, מי היה מאמין.

  • והנקודה היהודית בסיפור אבקות החלבון
    כשרויות מהודרות. זה הסיפור, מיכון שאבקות החלבון הפכו לנפוצות כל כך, הדרישה לאבקת חלבון כשרה למהדרין לא איחרה לבוא, והיום כאשר אבקת חלבון נכנסת לכל בית, כולל בתים שומרי תורה ומצוות האוכלים אך ורק כשרויות מהודרות, כמה יצרנים פיתחו עבורם אבקות חלבון בכשרויות מהודרות ובדצ"ים מפוארים ואיכותיים. עיקר הבעיה במשך השנים היה חלב ישראל, שבפשטות זו דרישה הלכתית שהחלב יהיה נחלב על ידי יהודי, היום כאשר יש חלב ישראל בשפע, אפשר לייצר ואכן מייצרים אבקות חלבון בכשרות מהודרת וחלב ישראל בלבד. ואלו נקראות אבקות חלבון בד"צ.

     

 

נסכם אם כך, מה למדנו עד כאן?
למדנו שבניגוד למה שאמרו בעבר, אבקות חלבון לא רק שאינן מסוכנות, הן בריאות.
למדנו שאבקות החלבון הן בעצם מי גבינה שהם בתורם בעצם תוצר של חלב .
למדנו שאבקות החלבון יכולות להעלות משמעותית את צריכת החלבון שלנו, על חשבון צריכת הפחמימה והשומן, שזה נהדר.
למדנו שלכל אחד יכול להיות תועלת באבקת חלבון, ילדים מבוגרים זקנים נשים וטף, וכל מי שביניהם.
למדנו שזה קל וטעים לשתות אבקות חלבון.
למדנו שאנחנו יכולים לקבל אבקות חלבון חלביות, פרווה, ממגון גדול של מקורות, לפי הצרכים הטעם וההתאמה לנו. וחלק מאבקות חלבון אלו זולות וכדאיות במיוחד.
למדנו שאבקות החלבון כבר לא יקרות יותר, ולמעשה, היום ניתן להשיג אבקות חלבון זולות או אבקות חלבון במחיר השווה לכל נפש.
ולבסוף למדנו שאפשר לקבל היום מגוון אבקות חלבון בכשרויות מהודרות, אבקות חלבון מהדרין או אבקות חלבון בד"צ.



 

אז מה נשאר לעשות? לקנות אבקת חלבון כמובן!

לכו לבחור לכם את אבקת החלבון שמתאימה לכם, במחיר המתאים לכם, אצלנו תמצאו לא רק את אבקות החלבון המוברחות בארץ ובמחירים הטובים בארץ, אצלנו תמצאו גם יעוץ מקצועי וידע עצום בתחום התזונה ואבקות החלבון, לא יודעים באיזו אבקת חלבון לבחור? התקשרו להתייעץ איתנו ונתאים לכם את אבקת החלבון שאתם צריכים.

 

(במאמר לדוגמא זה כ1250 מילים ואנו מקדמים את המילים: אבקות חלבון, אבקות חלבון בד"צ אבקת חלבון כשרה למהדרין אבקות חלבון חלב ישראל, אבקת חלבון זולה)

עדי שרותי תוכן למאמרים ותוכן מקודם באינטרנט בנושאי ספורט תזונה ויטמינים וכושר

מאמרי תוכן מקודמים נוספים מרתקים מעניינים וקלילים שכתבנו, שווה קריאה!

למאמר תוכן מקודם ונפלא נוסף שלנו- והפעם המדריך השלם לקניית המחשב הנייד שאתם צריכים

מאמר תוכן מקודם ונהדר נוסף שלנו- הפעם על היתרונות בלהתאמן בבית

למאמר תוכן מקודם ונפלא נוסף שלנו- הפעם על אבקות חלבון - מי צריך אבקות חלבון

מאמר תוכן נפלא מקודם נוסף שלנו, והפעם על הוויטמינים והמינרלים שאנחנו חייבים לקחת

חזרה לדף הבית עדי כתיבת תוכן מקודם 

bottom of page